10 lat Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej
Dodane przez admin dnia Maj 29 2014 22:00:00
Ponad 1,3 mln egzemplarzy wydawnictw promocyjnych, 254 wystąpienia promocyjno – targowe w kraju i zagranicą, blisko 6 mln odwiedzających portale internetowe Wielkopolski to wybrane efekty działalności Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej w okresie ostatnich 10 lat. Warto podkreślić, że członkiem zarządu WOT-u jest Agnieszka Rzempała-Chmielewska, dyrektor Wydziału Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Gnieźnie.
Treść rozszerzona
Przez cały okres swojego istnienia WOT odnotowuje dynamiczny rozwój, zarówno pod względem organizacyjnym, jak i zakresu działania. 10 lat temu organizację stworzyło 18 członków założycieli. Aktualnie WOT zrzesza ponad 90 podmiotów (na koniec ubiegłego roku organizacja liczyła 89 członków), którymi m.in. są: samorząd województwa wielkopolskiego; miasta, gminy i powiaty; stowarzyszenia; przedsiębiorstwa i uczelnie wyższe.

W gronie członków WOT-u jest kilka firm i instytucji z powiatu gnieźnieńskiego, w tym firma Media Lokalne Karola Soberskiego, wydawca portali informacjelokalne.pl i PiastowskaKorona.pl, kwartalnika Turystyka Lokalna oraz organizatora Piastowskiego Festiwalu Tajemnic.

Systematycznie wzrasta również budżet organizacji. Coraz większą pozycję budżetową stanowią środki unijne, dzięki którym Wielkopolska Organizacja Turystyczna zrealizowała kilka projektów unijnych zarówno o charakterze infrastrukturalnym, jak i promocyjnym. Jednym z przykładowych działań WOT z udziałem środków unijnych jest umieszczenie przy autostradzie A2 turystycznych znaków drogowych E 22b informujących o największych atrakcjach turystycznych regionu. Aktualnie WOT realizuje projekt unijny, w ramach którego jest realizowana kampania wizerunkowa dotycząca Wielkiej Pętli Wielkopolski.

Wielkopolska jest ponadto obecna ze swoją ofertą na bardzo wielu imprezach targowych, zarówno w kraju, jak i za granicą. Dużym zainteresowaniem w regionie cieszą się również giełdy turystyczne promujące oferty turystyczne regionu adresowane do Wielkopolan. W sumie pracownicy biura WOT w ciągu minionej dekady spędzili 606 dni! na różnych stoiskach reklamujących Wielkopolskę.

WOT może także pochwalić się bardzo dużą ilością materiałów promocyjnych. Organizacja jak do tej pory wydała 77 różnych tytułów, dostępnych w 6 wersjach językowych. Wszystkie aktualne wydawnictwa są dostępne w wersji cyfrowej na stronie www.wielkopolska.travel.

Działania WOT to również wiele innych obszarów działania – m.in. szeroka działalność w Internecie i w mediach społecznościowych, współpraca i certyfikacja punktów IT w regionie, działalność wielkopolskiej kapituły turystycznych znaków drogowych, współpraca z mediami i działalność z zakresu Public Relations, organizacja wizyt studyjnych dla dziennikarzy i blogerów, organizacja różnego rodzaju szkoleń, czy też współpraca z innymi podmiotami z branży turystycznej.

(or)