„Para – buch, koła – w ruch!” Znamy już zwycięzców konkursów!
Dodane przez admin dnia Maj 30 2013 22:00:00
Dni Pary już za nami. 19 maja oficjalnie zakończyły się dni promujące gnieźnieńską parowozownię. Jak co roku, Gniezno znów odwiedziło znaczne grono osób zachwyconych przygotowanymi atrakcjami. Grupa projektowa „Para – buch, koła – w ruch!” z II Liceum Ogólnokształcącego w całości zrealizowała plany, które założyła kilka miesięcy temu.
Treść rozszerzona
Uczniowie klas politechnicznych, biorący udział w projekcie e-Szkoła Moja Wielkopolska przedstawili w formie wystawy efekty swych działań. Samodzielnie wykonane interaktywne urządzenia, takie jak: semafor kształtowy, semafor świetlny, obrotnica oraz zwrotnica przyciągały tłumy zwiedzających, zwłaszcza tych młodszych. W zabawowy sposób mogli oni poznać działanie tychże urządzeń związanych z koleją. Starsi sprawdzili swą wiedzę z matematyki i fizyki przy stole interaktywnym, podziwiali zebrane eksponaty i zapoznali się z historią parowozowni, także poprzez galerię zdjęć.

Atrakcją dla dzieci, poza ciekawymi urządzeniami, był konkurs plastyczny pt. „Kolej w oczach dziecka”. Ochotników do rysowania było bardzo wielu. Wszystkie prace konkursowe zostały wywieszone w hali. Każdy mógł podejść, obejrzeć oraz zagłosować na najlepiej, jego zdaniem, wykonaną pracę. Znamy już wyniki! Pierwsze miejsce zajęła: Patrycja Kaczmarek ze Szkoły Podstawowej nr 14 Specjalnej. Drugie miejsce zajęła: Marta Nowakowska, a na kolejnym stopniu podium stanęła: Patrycja Kaźmierczak z Przedszkola nr 13. Licealiści postanowili wyróżnić jeszcze dwie prace, które również przyciągnęły uwagę głosujących. Wyróżnienia zdobyli: Maksymilian Koronka oraz Adam Kuczyński. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Gnieźnie przygotowali również konkurs dla dorosłych, w którym każdy mógł sprawdzić swoją wiedzę na temat kolei. Chętnych było niemało. Zwycięzcami zostali: Marta Przybyła, Jan Szreder oraz Katarzyna Ligarzewska. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Grupa projektowa przeprowadziła również ankietę dotyczącą oceny wystawy oraz zaangażowania uczniów w podjęte działania. Z udzielonych odpowiedzi wynika, że ankietowanym najbardziej z całej wystawy spodobały się modele urządzeń kolejowych. Odwiedzający bardzo wysoko ocenili zaangażowanie uczniów w projekt. Na koniec najważniejszy wniosek: znaczna liczba ankietowanych odpowiedziała, że w gnieźnieńskiej parowozowni należy stworzyć muzeum kolejnictwa.

Przygotowany przez młodzież park technologiczny będzie można ponownie zobaczyć ( i dotknąć ) w czerwcu w Centrum Kultury „Scena to Dziwna” w Gnieźnie.

Więcej na temat działań grupy projektowej na stronie: http://www.eszkola-wielkopolska.pl/eszkola/projekty/liceum2-gniezno/para_buch_kola_w_ruch/

Aleksandra Szczepaniak