„Te publikacje są kompendium wiedzy o naszym powiecie”
Dodane przez admin dnia Maj 23 2012 08:00:00
Foldery promocyjne przygotowywane przez samorządy powinny być przejrzyste a zawarte w nich informacje różnorodne. Wydaje się, że te wymagania spełniają najnowsze foldery promocyjne powiatu gnieźnieńskiego przygotowane w ramach projektu „Tu powstała Polska – promocja kulturowego produktu turystycznego Powiatu Gnieźnieńskiego, wizerunkowego produktu Wielkopolski”. Zaprezentowano je wczoraj podczas konferencji prasowej w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie.
Treść rozszerzona
Zagadnienia ujęte w folderach mają odniesienie do rdzenia produktu „Tu powstała Polska”, ale również zostaną opisane atrakcje zlokalizowane na terenie objętym projektem, jak również zostanie zaproponowana oferta aktywnego wypoczynku. Promocja tego tzw. otoczenia produktu ma spowodować wzrost zainteresowania regionem a szczególnie wydłużeniem czasu pobytu. Tematyka folderów: Powiat Gniezno - Tu powstała Polska; Szlak Piastowski; Podróż retro Gnieźnieńską Kolejką Wąskotorową; Mity i Legendy; Rowerem po powiecie; W siodle po powiecie; Kajakiem i żaglówką po powiecie; Droga św. Jakuba w powiecie gnieźnieńskim ; Architektura powiatu gnieźnieńskiego; Ciekawostki powiatu gnieźnieńskiego. Autorem projektu graficznego serii jest Jarosław Gryguć, gnieźnieński artysta – plastyk.

Na chwilę obecną zostały sfinalizowane dwa z dziesięciu tytułów: „Powiat Gniezno - Tu powstała Polska” oraz „Droga św. Jakuba w powiecie gnieźnieńskim”. Docelowo powstanie 189 tys. szt. folderów - 10 rodzajów, w wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej oraz wybrane pozycje w wersji francuskiej, hiszpańskiej i rosyjskiej. Część nakładu (3 tys. szt. z każdego rodzaju folderu) zostanie spakowana do specjalnie wykrojonego pod format folderów pudełka. Foldery w pudełku będą miały charakter eleganckiego zestawu promocyjnego (część w języku polskim oraz angielskim i niemieckim). Partnerem powiatu przy realizacji tego zadania jest Organizacja Turystyczna „Szlak Piastowski”. Ponadto z Wydziałem Promocji i Rozwoju na bieżąco współpracują różne inne organizacje i autorzy poszczególnych tekstów, skądinąd – bardzo różnorodnych tematycznie.

Zadowolenia z powstałych folderów nie krył Dariusz Pilak, starosta powiatu gnieźnieńskiego. – Te publikacje są kompendium wiedzy naszym powiecie - poprzez życie dzisiejsze, to co tutaj tworzymy i to w jakim kierunku chcemy działać i rozwijać się. Sądzę że jest to forma przemyślana. Każdy kto będzie chciał znaleźć informacje o naszym regionie to spokojnie odnajdzie je w tych publikacjach. To duży nakład pracy a efekty są bardzo dobre – przyznał D. Pilak.

Nowe foldery będą (a właściwie - już są) dystrybuowane na wszystkich imprezach promocyjnych i targowych, na których powiat gnieźnieński będzie obecny. Będą one również przekazywane wszystkim osobom zainteresowanym pośrednictwem w ich dalszej dystrybucji. Wnioskodawca projektu będzie również, tak jak dotychczas, systematycznie przekazywał materiały obcojęzyczne do zagranicznych oddziałów Polskiej Organizacji Turystycznej, Biura Informacyjnego Województwa Wielkopolskiego w Brukseli, a także będą przekazywane wszelkim organizatorom różnego rodzaju spotkań, w których uczestniczyć będą osoby spoza regionu. Materiały są już dostępne w punktach informacji turystycznej w Gnieźnie i w Poznaniu.

W opinii Agnieszki Rzempały – Chmielewskiej, dyrektor Wydziału Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Gnieźnie, przygotowane foldery cechują się bardzo wysokim stopniem jakości i przygotowania merytorycznego: - To nie jest taki materiał o którym można powiedzieć że schowa się go do szuflady i zapomni się o nim. Można się z niego naprawdę dużo dowiedzieć, czego dowodem są osoby, które przychodzą do nas i mówią „Dowiedziałem się z tego materiału wielu ciekawych rzeczy”.

Ponadto, w ramach projektu „Tu powstała Polska – promocja kulturowego produktu turystycznego Powiatu Gnieźnieńskiego, wizerunkowego produktu Wielkopolski” planowana jest: przebudowa portalu turystycznego www.turystyka.powiat-gniezno.pl. na www.tupowstalapolska.pl, stworzenie wirtualnego przewodnika po „Szlaku Piastowskim”; stworzenie nawigacji turystycznej GPS; opis przebiegu ok. 500 km istniejących już w rzeczywistości tras turystycznych w formacie czytelnym dla aplikacji nawigacyjnej oraz stworzenie ok. 100 krajoznawczych komunikatów głosowych dla wybranych punktów na trasach turystycznych; wydanie serii upominków promocyjnych; przewiduje się wyprodukowanie ok. 41,5 tys. szt. różnorodnych upominków promocyjnych.

Paweł Brzeźniak