Jola i Wojtek zwiedzają powiat gnieźnieński
Dodane przez admin dnia Maj 22 2012 20:30:00
Krótkie prezentacje filmowe są jednym z najlepszych elementów promocyjnych dla samorządów. Taki typ promocji został zrealizowany w ramach projektu „Tu powstała Polska – promocja kulturowego produktu turystycznego Powiatu Gnieźnieńskiego, wizerunkowego produktu Wielkopolski”. Szczegóły tej inicjatywy zostały przedstawione podczas spotkania z dziennikarzami w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie.
Treść rozszerzona
W 2011 roku powstał 6-minutowy film promocyjny powiatu gnieźnieńskiego oraz na jego bazie 30-sekundowy spot reklamowy. Zarówno film, jak i spot powstał w trzech wersjach językowych, tj. w języku polskim, angielskim i niemieckim. Narratorami w obcojęzycznych wersjach językowych są ‘native speakerzy’. Premiera filmu miała miejsce podczas tegorocznego spotkania noworocznego, które miało miejsce w auli I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Gnieźnie.

Scenariusz filmu oparto na dwóch głównych bohaterach. Do Gniezna przyjeżdżają Jola i Wojtek. Imiona bohaterów nie są dla filmu przypadkowe – imię Wojtka jest oczywiście nawiązaniem do św. Wojciecha, związanego z Gnieznem. Natomiast imię Joli nawiązuje do bł. Jolenty, patronki Archidiecezji Gnieźnieńskiej. Takie skojarzenie związane z imionami dotyczy jednak wyłącznie polskiej wersji.

Młodzi ludzie przekonują się, że nie tylko w Gnieźnie można spędzić czas w sposób ciekawy, ale również bardzo wiele atrakcji czeka na nich w najbliższej okolicy. Film pokazuje zarówno najważniejsze zabytki powiatu, ale również walory przyrodniczo – turystyczne, wielokroć przekonując oglądających, że w powiecie gnieźnieńskim można spędzić czas dłużej. Głównym założeniem filmu miała być dynamika, tak aby oglądało się go jednym tchem.

30-sekundowy spot promocyjny powiatu został z kolei przygotowany pod parametry regionalnej telewizji publicznej. Zostanie on wyemitowany w 6 oddziałach regionalnych TVP, tj.: TVP Poznań, TVP Warszawa, TVP Łódź, TVP Kraków, TVP Wrocław oraz TVP Gdańsk. W każdej telewizji zaplanowano 28 emisji – 2 razy w ciągu dnia przez okres 14 dni, tj. od 5 do 18 czerwca br. włącznie. Wybrano na antenie pasma cieszące się najwyższymi wskaźnikami oglądalności, tj. w godz. 17.30 – 18.29 oraz w godz. 21.45 – 22.25.

Jak przyznaje Agnieszka Rzempała – Chmielewska, dyrektor Wydziału Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Gnieźnie, najważniejszym elementem prezentacji filmowych jest nowoczesna formuła. - To nastawienie wynika stąd, iż filmy są adresowane do przyszłych odbiorców, którzy będą do nas chcieli przyjechać. Mają być nimi ludzie młodzi – młodzież, studenci, ale także rodziny z małymi dziećmi. Tego rodzaju odbiorcy zostali uznani przez realizujących projekt jako najbardziej pożądani turyści i odwiedzający powiat gnieźnieński w przyszłości. Co do samego filmu, mogę powiedzieć że jest dynamiczny i pokazuje różne możliwości, jakie czekają turystów, którzy do nas przyjadą. Nie chcieliśmy znudzić odbiorcy naszym filmem, stąd sam film nie jest dość długi i w pigułce zawarta jest zajawka tego, co jest u nas najlepsze – ocenia A. Rzempała – Chmielewska.

Paweł Brzeźniak

Film do obejrzenia tutaj