Outdoor reklamą powiatu gnieźnieńskiego
Dodane przez admin dnia Maj 22 2012 18:30:00
Od 1 kwietnia 2012 roku do 30 września 2012 roku we Wrocławiu, Gdańsku i Łodzi na szesnastu nośnikach jest prowadzona kampania billboardowa powiatu gnieźnieńskiego w ramach projektu „Tu powstała Polska – promocja kulturowego produktu turystycznego Powiatu Gnieźnieńskiego, wizerunkowego produktu Wielkopolski”. Szczegóły inicjatywy zostały zaprezentowane w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie.
Treść rozszerzona
Outdoor oznacza reklamę eksponowaną na zewnątrz w postaci m.in. billboardów. I choć w marketingu i reklamie to pojęcie jest powszechnie znane, to zasięg tego rodzaju promocji jest znacznie mniejszy w przypadku samorządów. Nieco inaczej jest w przypadku Starostwa Powiatowego w Gnieźnie, w przypadku którego kampania outdoorowa odbywa się za pośrednictwem trzech spójnych ze sobą reklam billboardowych o powierzchni 600 cm x 300 cm, wg następującej specyfikacji: - w Gdańsku 3 podwójne billboardy ( 6 pojedynczych), we Wrocławiu 3 podwójne bilboardy ( 6 pojedynczych), w Łodzi 2 podwójne billboardy ( 4 pojedyncze).

Wybór tych trzech miast jest zgodny z wynikami badań ruchu turystycznego w Wielkopolsce, z których wynika, że mieszkańcy Dolnego Śląska, Łódzkiego i Pomorza są turystami najchętniej i najliczniej przyjeżdżającymi do Wielkopolski. Warto zaznaczyć, że Gdańsk i Wrocław to również miasta, w których będą rozgrywane mecze Mistrzostw Europy EURO 2012.

Jak przyznaje Agnieszka Rzempała – Chmielewska, dyrektor Wydziału Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Gnieźnie, wybrane lokalizacje w tych miastach to takie, gdzie obserwuje się znaczący ruch tranzytowy z północy na południe kraju jak i w drugą stronę. - W projekcie założono, że reklama powiatu powinna trafić do jak największej ilości osób w sposób jak najbardziej skuteczny. Z całą pewnością niebagatelne znaczenie ma fakt, że ta kampania trwa aż pół roku. Jest to niespotykanie długi czas. Stąd istnieje duża szansa na skuteczność naszej inicjatywy – zaznacza A. Rzempała – Chmielewska. - Warto zwrócić uwagę, że poprzez takie akcje chcemy ograniczyć stwierdzenia w rodzaju „Przejeżdżałem przez Gniezno”. Nam nie zależy żeby ktoś przez Gniezno przejeżdżał, ale je poznał i zechciał do niego wracać – dodaje Dariusz Pilak, starosta powiatu gnieźnieńskiego.

O motywach wykorzystanych w billboardach wypowiedział się ich autor, gnieźnieński artysta – plastyk Jarosław Gryguć. - Motywy nie są oczywiście dobrane nieprzypadkowo. Za pomocą tych prostych symboli wskazujemy na główne argumenty przemawiające za Gnieznem jako stolicę państwa Piastów. Mamy włócznię św. Maurycego – nawiązanie do Zjazdu Gnieźnieńskiego oraz władzy królewskiej, mamy postać św. Wojciecha, którego szczątki zostały tutaj złożone. No i wreszcie – mamy Katedrę, która nawiązuje do tego, że tutaj powstało pierwsze arcybiskupstwo – przyznał J. Gryguć.

Paweł Brzeźniak