Targowa moc rozmaitości podczas Piastowskiego Festiwalu Wodnego!
Dodane przez admin dnia Maj 26 2012 18:30:00
Produkty spożywcze, ozdobnicze oraz oferta handlowo – kulturalna – z tym wszystkim mieli okazję zapoznać się goście Piastowskiego Festiwalu Wodnego „U źródeł polskości”, który trwa na plaży nad jeziorem Kłeckim. Swoje bogate oferty wystawiennicze zaprezentowano na Targu Wiejskim Stowarzyszenia „Światowid” oraz różnorodne organizacje i firmy skupione w ramach Giełdy Bolesławowskiej.
Treść rozszerzona
Jedną z najbardziej interesujących atrakcji pierwszej edycji Piastowskiego Festiwalu Wodnego była Giełda Bolesławowska. Czym jest Giełda? Takie pytanie może zadawać sobie w tym momencie wielu mieszkańców naszego powiatu, bowiem idea organizowania giełdy nie jest powszechnie znana. Jest ona przedsięwzięciem kulturalno-handlowym, łączącym teraźniejszość z historią. Podczas Giełdy zaprezentowana została lokalna oferta turystyczna Wielkopolski, Kujaw i Pałuk, ale też różnego rodzaju branż okołoturystycznych.

Zamysł przygotowania Giełdy zaprezentował w okresie przygotowawczym Festiwalu Karol Soberski, pomysłodawca całego przedsięwzięcia oraz redaktor naczelny portalu piastowskakorona.pl. - Pomysł tych targów zrodził się podczas jednej z wielu w ostatnim okresie pobytów nad jeziorem Kłeckim, w miejscu gdzie odbywać się będzie Piastowski Festiwal Wodny. Stwierdziliśmy, że warto wykorzystać ponad 200-metrową promenadę (szeroką na ponad 6 metrów) prowadzącą na kąpielisko w Kłecku i zorganizować tam coś w rodzaju targów. Padł pomysł, by nazwać je Giełdą Bolesławowską – od księcia Bolesława Pobożnego, który nadał Kłecku prawa miejskie – przyznał K. Soberski.

XXII Wielkopolska Giełda Turystyczna, która odbywa się pod hasłem „Wpadnij z sąsiedzką wizytą” odbywa się w 10 wielkopolskich miastach, a w tym roku w przedsięwzięcie przygotowane przez Wielkopolską Organizację Turystyczną zostało zaangażowane Kłecko. Jak co roku, głównym celem Giełdy jest zapoznanie mieszkańców Wielkopolski z atrakcjami i produktami turystycznymi oraz możliwościami wypoczynku w naszym regionie. Promowane są obiekty i trasy zabytkowo-historyczne, imprezy kulturalne, folklorystyczne, oferty ośrodków wypoczynkowych, gospodarstw agroturystycznych, ośrodków jeździeckich, znakowanych szlaków turystycznych i rowerowych.

Zaproszenie do udziału w Giełdzie Bolesławowskiej zostało skierowane m.in. do organizacji turystycznych, samorządów, związków i stowarzyszeń, a także do wszelkich innych jednostek, w tym swoje stoiska wystawiły fimy - sponsorzy tegorocznego Festiwalu. Na Giełdę zaproszone zostały także inne firmy związane z szeroko rozumianą branżą około turystyczną.

Co prawda nie na promenadzie prowadzącej na kąpielisko w Kłecku, ale w pobliżu sceny na plaży swoje stoiska w ramach Targu Wiejskiego przygotowało Stowarzyszenie „Światowid” z Łubowa. I zapewne każdy kto odwiedził tamtejsze wystawy, nie zastanawiał się nad tym co na stoiskach jest, ale czego nie ma. Wynika to stąd, że stoiska „Światowida” urzekały swoją różnorodnością, która sprawiała, że żaden z gości Festiwalu nie rozstawał się z tym miejscem szybko.

Ciekawostką Festiwalu było stoisko nazwane przez organizatorów Centrum Informacyjne. Pod tym namiotem można było dowiedzieć się szczegółów na temat poszczególnych punktów programu, ale też nabyć pamiątki z Kłecka: foldery, książki o tym miasteczku oraz pocztówki z widokiem Kłecka z pamiątkowym stemplem.

Stoiska „Światowida” przyciągnęły sporą grupę festiwalowych gości, pośród których znaleźli się m.in. patroni honorowi imprezy, a więc Dariusz Pilak, starosta powiatu gnieźnieńskiego oraz Jacek Kowalski, prezydent Gniezna, któremu stoiska „Światowida” podbiły serce dosłownie i w przenośni, bowiem jak zdradził nam gospodarz Pierwszej Stolicy Polski, największe wrażenie zrobiły na nim serduszka o zapachu lawendy otrzymane w prezencie.

Paweł Brzeźniak