Karta Piasta już dostępna
Dodane przez admin dnia Luty 26 2016 12:30:00
Wiemy już, jak wygląda Karta Piasta, z pomocą której będzie można taniej korzystać z obiektów napotkanych na Szlaku Piastowskim. Zdaniem pomysłodawców tej akcji, oferta ta jest korzystna dla wszystkich jej beneficjentów i partnerów. Dziś w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie odbyło się pierwsze spotkanie promujące ten nowy program lojalnościowy.
Treść rozszerzona
Program lojalnościowy „Krata Piasta” będzie skierowany zarówno do turystów indywidualnych,jak również do organizacji świadczących usługi turystyczne. Celem tej inicjatywy jest wprowadzenie zniżek dla osób zwiedzających Szlak Piastowski, a dla świadczących usługi stanowić to może dodatkowe narzędzie promocji. - W związku z czym dzisiejsze spotkanie ma na celu zachęcić branże do udziału w programie. Im więcej tych podmiotów będziemy mieli w tym programie, tym większy będzie sens użytkowania tej karty – tłumaczy Agnieszka Rzempała-Chmielewska, z-ca dyrektora Wydziału Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie. - Na chwile obecną Karta Piasta jest bezpłatna można ja uzyskać u koordynatora, a docelowo może być tak, że karta będzie odpłatna za drobne pieniądze. Jeśli uda się pozyskać sponsora na druk tej karty, to też będzie miała ona formę bezpłatną – dodaje. Koordynatorem akcji jest Przemysław Buryan, który działa jeszcze nieformalnie, ponieważ Klaster Turystyczny powołany w styczniu cały czas czeka na ostateczną rejestrację w KRS, która zostanie zakończona na przełomie lutego i marca. - Wtedy oficjalnie pan Buryan będzie pracował oficjalnie na rzecz klastra. Dzisiejsze spotkanie jest natomiast pierwszym w cyklu, który będzie firmował Klaster Turystyczny – wyjaśnia A. Rzempała-Chmielewska.

- Nasze działania w tym zakresie są długodystansowe i dlatego myślę, że jest to kwestia trzech sezonów. Pierwszy sezon 2016 chcemy poświęcić na to, aby system stał się rozpoznawalny, aby działała komunikacja pomiędzy obiektami, aby zaczęły pojawiać się tablice informacyjne o przebiegu tego Szlaku Piastowskiego – informuje Przemysław Buryan, koordynator akcji. Jego zdaniem realne efekty wzrostu zainteresowania tym nowym szlakiem będą odczuwalne dopiero w trzecim sezonie. - Tak więc gdzieś tam w roku 2018 będzie można realnie to ocenić. Wynika to z tego, że wszystko musi się tutaj jakby osadzić dość mocno na rynku turystycznym. Musi to dotrzeć do wszystkich – podsumowuje P. Buryan.

Zniżki oferowane przez członków programu występować będą mogły w formie kwotowej lub procentowej. Spis obiektów, które będą respektować Kartę Piasta będzie na bieżąco aktualizowany i prezentowany na stronie internetowej www.szlakpiastowski.pl/kartapiasta

Karta zacznie obowiązywać w momencie, kiedy opublikowana zostanie pierwsza lista obiektów, które zdecydowały się przystąpić do tego programu lojalnościowego. - Zainteresowani powoli już zaczynają się zgłaszać. Od dziś natomiast zaczynamy cykl spotkań i za jakiś czas zapewne będzie można powiedzieć coś więcej, jakim zainteresowaniem cieszy się ten program i ile podmiotów chce do niego przystąpić – przyznaje A. Rzempała-Chmielewska, która zaznacza, że takie spotkania odbywać się będą w miarę możliwości na terenie całego Szlaku Piastowskiego. - Nie tylko w Gnieźnie, ale także w pozostałych większych ośrodkach. Liczymy, że w każdym z tych ośrodków znajduje się jakaś pula zainteresowanych, którzy do tego programu przystąpią – uważa wicedyrektor wydziału, który zajmuje się turystyką w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie.

Usługi świadczone w ramach tej akcji przewidywane są w branżach, które obejmują: obiekty noclegowe, obiekty muzealne, obiekty gastronomiczne, przewodników i pozostałe atrakcje turystyczne. - Karta ma również dać dla nas informację statystyczną o tym, ile osób w tym uczestniczy, a także w jaki sposób dane osoby korzystają z usług poszczególnych obiektów – mówi A. Rzempała-Chmielewska.

Wojciech Orłowski